© 2021 – intoAction
Privacyverklaring
Werken bij intoAction
Hoe intoAction zorgt dat ik blijf groeien als PIM-MDM-expert
Welke data gaan we in welk systeem beheren? Welke impact heeft het nieuwe design van een productpage op het datamodel in het PIM-systeem? Wat adviseer ik mijn klant over de data-eisen die marketplaces en datapools vanuit e-commerceperspectief afdwingen? En hoe neem ik stakeholders die end-to-end een rol hebben mee in mijn project? Als PIM-MDM-expert bij intoAction sta ik elke dag voor interessante vragen en keuzes, waardoor ik continu blijf groeien als professional in digital marketing.
“Waar een PIM-systeem wordt gezien als een single-source-of-truth, hoop ik dat klanten mij en mijn collega-experts zien als multiple-source-of-knowledge.”
Zo ontwikkelde ik me tot PIM-MDM-expert
Veel van onze klanten hebben productdata vraagstukken. Opdrachtgevers willen hun productinformatie structureren en hun contentmanagementprocessen verbeteren. Een PIM-systeem helpt perfect om alle productmarketinginformatie vanuit een single-source-of-truth-gedachte op te slaan. Bij intoAction besloot ik me te specialiseren in PIM- en MDM-systemen, om klanten met dit soort complexe vraagstukken oplossingen te bieden. Hier kan ik mijn passie voor data helemaal in kwijt. Waar een PIM-systeem wordt gezien als een single-source-of-truth, hoop ik dat klanten mij en mijn collega-experts zien als multiple-source-of-knowledge. Een van de competenties die ik als PIM-MDM-expert bij intoAction verder heb ontwikkeld is het vermogen om processen en dataflows te overzien in verschillende systeemarchitecturen. En dat end-to-end, oftewel ‘from SAP to web’.“Het ene moment breng je processen in kaart, het andere moment ben je bezig data om te zetten naar het juiste formaat.”
Een willekeurige werkdag
Hoe mijn dag eruitziet? Bijvoorbeeld zo: In de ochtend heb ik een dagelijkse call met een klant uit Scandinavië. Daarna volgt afstemming met het commercieel team over een nieuwe vraag van een klant. ’s Middags werk ik een datamodel verder uit, schoon ik productdata op en leg ik een nieuw proces vast. ’s Avonds staat er een kennismeeting op het programma, waar ik mijn kennis mag delen. Afwisselend? Echt wel. Het ene moment breng je processen in kaart, het andere moment ben je bezig data om te zetten naar het juiste formaat. En dan heb ik het niet eens over de vele veranderingen die tijdens een project plaatsvinden. Dat maakt alles nog eens extra uitdagend.Kennis delen met peers: een boost voor mijn ontwikkeling
Digital marketing is een breed vakgebied. Daarom heeft intoAction domeinteams voor alle expertises, onder andere digital content management (waar PIM en MDM bij horen). In deze teams wisselen we ervaring uit en delen we kennis. De domeinteams zorgen ook dat we de markt en mogelijkheden blijven volgen. Regelmatig komen we als team bij elkaar, we hebben een eigen omgeving op intranet en sparren over actuele onderwerpen tijdens onze maandelijkse kennismeetings. En waar we als PIM-MDM-specialisten meer de backoffice van digital content management voor onze rekening nemen, telt het team ook specialisten met frontoffice-expertises, zoals web content management en marketplaces. Ook werken we met de domeinteams aan eigen opleidingen. Zo ben ik nu bezig om een uitgebreide PIM-masterclass te ontwikkelen. Een mooie manier om mijn eigen kennis en ervaring vast te leggen én om andere disciplines bij intoAction een brede basis mee te geven.De kroon op het werk: impact op het succes van de klant
Alles wat ik doe of beslis heeft impact op de ervaringen van de klanten van mijn opdrachtgever. Bijvoorbeeld bij de online aanschaf van een product. Ik vind het geweldig dat ik dagelijks samen met de stakeholders bij mijn klanten werk aan hun succes!
Over de auteur
Jeroen Kaak werkt sinds 2017 als digital marketing consultant bij intoAction. Hij voerde projecten uit voor onder andere Signify, Rockfon, Dyka, Nouryon en het UWV.
Word mijn collega!
Wil jij ook zo’n supergevarieerde baan waarin je – óók als expert in je vakgebied – blijft groeien door uitdagende opdrachten en sparringsessies met je peers? Kijk bij onze vacature voor (senior) digital marketing consultant PIM/MDM of stuur een open sollicitatie. Voor gemotiveerde PIM-MDM-specialisten zetten wij onze deuren wagenwijd open.
Contact opnemen?
Werken bij intoAction?
Jouw unieke ontwikkeling staat centraal bij intoAction. Dat ondervinden onze mensen elke dag. Oók als zij echte experts in hun vakgebied zijn, zoals Jeroen. Zullen we kennismaken?
Mail Paul