Op weg naar uniforme content

TomTom streeft een omnichannel klantbeleving na. Voorwaarde hiervoor is consistente productcommunicatie in alle kanalen. Dat wordt steeds lastiger naarmate het aantal klantcontactpunten toeneemt. Een Product Information Management systeem (PIM) biedt uitkomst. IntoAction helpt TomTom om daar optimaal gebruik van te maken.

Het gat tussen IT en business overbruggen

Een PIM-systeem is dé centrale omgeving voor alle productgegevens. Ideaal voor productmanagers en marketeers, maar in de praktijk is er vaak een behoorlijke afstand tussen IT en business. De verbinding tussen deze twee eilanden is van belang om het nieuwe PIM-systeem van TomTom succesvol in gebruik te nemen.

Een belangrijke vraag voor TomTom is: hoe creëren we voortaan op een betere en slimmere manier productcontent en hoe gaan we er daarna mee om? Om daar antwoord op te krijgen, brengen we eerst het bestaande editorial proces in kaart en onderzoeken we daarna hoe we dit kunnen ombouwen naar een proces dat perfect werkt binnen het nieuwe PIM-systeem.

Onze bijdrage

In 9 stappen naar optimale productinformatie. Voor TomTom hebben we een editorial proces opgezet dat uiteenvalt in 9 afzonderlijke stappen, van product marketing briefing tot publicatie. Hierin worden alle relevante rollen betrokken, waaronder engineering, product marketing management, legal en vertalen.

Overige Cases

philips lighting

Onze Klanten

We zijn geen IT’ers en geen consultants, maar digitale aanpakkers die kijken naar uw business als geheel, de oplossing die nodig is ontwikkelen en zorgen dat binnen uw organisatie zelf wordt opgepakt. Tot in de haarvaten van internationale ondernemingen, zodat iedereen er lokaal mee kan werken. Zo bouwen we mee aan uw digitale bekwaamheid, Digital Capabiliy Builders.

 
philips lighting

Neem contact op