Inzicht door Data

Hoe uw digitale strategie er ook uit ziet, de beschikbaarheid en kwaliteit van data is bepalend voor het succes. Data voedt e-mail-, social- en contentmarketing, maar geeft ook inzicht en sturing aan de prestaties van traditionele marketinginspanningen als commercials, billboards en advertenties te verbeteren. Tussen buikgevoel en realtime datagedreven bedrijfsprocessen zit een hele wereld en juist hier voelt IntoAction zich thuis. Op basis van onze ervaring met multinationals in verschillende fasen van digitale transformatie helpen u om van A naar B te komen.

Vijf Kernactiviteiten van Data Analytics

Bij het sturen op data onderscheiden we de volgende stappen:

  1. doelstellingen bepalen – wat wilt u bereiken, hoe en wanneer is het geslaagd?
  2. datacollectie – verzamelen van informatie uit website, e-mail, campagnes, social media etc. (bijvoorbeeld tagging & tracking)
  3. rapportage – helder maken van de resultaten (bijvoorbeeld in dashboards)
  4. analyse – welke inzichten leveren de data en rapportage op (dit is mensenwerk)?
  5. acties – op basis van de inzichten verbeteringen doorvoeren of nieuwe initiatieven opstarten.

Ontzuilen om de Kracht van Data te ontketenen

IntoAction kan u ondersteunen bij elk van deze vijf stappen. Vaak starten we heel gericht bij een concrete vraag van een opdrachtgever. We helpen een organisatie dan om Google Analytics te installeren en goed te gebruiken of detacheren een van onze mensen om verzamelde data te analyseren. Het kan een eerste stap zijn in het optimaliseren en klaarmaken van de organisatie op echt digitale bedrijfsvoering. Daar begeleiden we u graag bij om vervolgens ook mee te kijken met de operationele organisatie als deze eenmaal loopt.

Veel multinationals verzamelen grote hoeveelheden data, maar zó gescheiden dat de mogelijkheden nog onvoldoende worden benut. Web analytics worden gebruikt om de prestaties van de website te meten, social media worden gemonitord om via social media te reageren en e-mailanalyses worden gebruikt om mailcampagnes aan te scherpen.

Neem Data in eigen Hand

Wij stellen u in staat om dwarsverbanden te leggen, te combineren en koppelen. Dát levert inzichten op waar de hele marketing- en salesafdeling op kan sturen en bijsturen. De consument ziet één afzender van alle content, wij helpen u om zelf ook echt omnichannel te gaan communiceren.

In onze visie is data veel te belangrijk om er vaardigheden voor in te kopen of zelfs zaken structureel te outsourcen. Data is een asset op zich, wij helpen u om daar zelf veel meer uit te halen, zodat uw digitale en traditionele marketing steeds doelgerichter wordt.

Onze Klanten

We zijn geen IT’ers en geen consultants, maar digitale aanpakkers die kijken naar uw business als geheel, de oplossing die nodig is ontwikkelen en zorgen dat binnen uw organisatie zelf wordt opgepakt. Tot in de haarvaten van internationale ondernemingen, zodat iedereen er lokaal mee kan werken. Zo bouwen we mee aan uw digitale bekwaamheid, Digital Capabiliy Builders.

 
philips lighting

Neem Contact op