Het transformeren van een digital support organisatie

Door de splitsing van Philips in Royal Philips (gezondheid) en Philips Lighting (verlichting en verlichtingssystemen) moet ook het team dat de marketing- en salesorganisatie ondersteunt worden opgesplitst. IntoAction helpt Philips Lighting de ondersteuning op het gebied van digital marketing opnieuw in te richten.

Waar ligt de behoefte?

Eerst delen we onze visie op supportorganisaties en organisatieverandering in brede zin, daarna brengen we in beeld wat de omvang van de vraag en het team nu precies is, maar vooral ook waar de (interne) klant behoefte aan heeft.

Van blauwdruk naar teamsamenstelling en budget.

Samen met de klant maken we een blauwdruk van de nieuwe supportorganisatie en vullen die verder in door het benoemen van rollen, teams en activiteiten. Uiteindelijk leidt dit tot de exacte samenstelling van een team van meer dan 40 experts en meerdere leveranciers, maar bijvoorbeeld ook tot de opstelling en verantwoording van het budget.

Naadloze overgang

Voorafgaand aan de nieuwe start na de splitsing zijn afspraken gemaakt met de verschillende leveranciers en is de migratie van lopende activiteiten van het huidige team naar het nieuwe team voorbereid en uitgevoerd. Uiteindelijk heeft dit geleid tot een zo goed als naadloze overgang en vliegende start voor zowel het supportteam als de interne klant.

Overige Cases

philips lighting

Onze Klanten

We zijn geen IT’ers en geen consultants, maar digitale aanpakkers die kijken naar uw business als geheel, de oplossing die nodig is ontwikkelen en zorgen dat binnen uw organisatie zelf wordt opgepakt. Tot in de haarvaten van internationale ondernemingen, zodat iedereen er lokaal mee kan werken. Zo bouwen we mee aan uw digitale bekwaamheid, Digital Capabiliy Builders.

 
philips lighting

Neem contact op