Universal Chemistry on 45 websites

AkzoNobel, het bedrijf achter onder andere verfmerk Flexa, wil haar datacollectie opnieuw inrichten, zodat het de data van meer dan 45 lokale websites met elkaar kan vergelijken. IntoAction helpt bij de totstandkoming van integraal tagmanagement.

Implementatie en beheer van marketing- en analytics tags

In de begindagen van tools als Google Analytics en Adobe Analytics was er veel hulp nodig van de IT-afdeling. De tracking code, gebeurtenissen en marketing pixels moesten allemaal handmatig in de code van de website worden gezet. Nu is er Tag Management Software die als flexibele laag tussen een website en de verschillende datasystemen fungeert.

Aangezien AkzoNobel werkt met Google Analytics wordt ervoor gekozen daar Google Tag Manager op aan te sluiten. Hierdoor is AkzoNobel in staat om flexibel datacollectie- en marketingtags op haar verschillende websites te plaatsen en te beheren.

Onze Bijdrage

Datacollectie en tagmanagementproces inrichten.
IntoAction ondersteunt op verschillende manieren:

  • bepalen van de positie van de tool in het bestaande IT- & marketinglandschap;
  • definiëren en modelleren van het Tag Management-proces;
  • standaardiseren van de vraag en intake;
  • trainen van alle betrokkenen;
  • inrichten van Google Tag Manager op meer dan 45(!) websites.

Overige Cases

philips lighting

Onze Klanten

We zijn geen IT’ers en geen consultants, maar digitale aanpakkers die kijken naar uw business als geheel, de oplossing die nodig is ontwikkelen en zorgen dat binnen uw organisatie zelf wordt opgepakt. Tot in de haarvaten van internationale ondernemingen, zodat iedereen er lokaal mee kan werken. Zo bouwen we mee aan uw digitale bekwaamheid, Digital Capabiliy Builders.

 
philips lighting

Neem contact op